Amiberry ist ein optimierter Amiga-Emulator für ARM-basierte Boards (wie Raspberry Pi, ASUS Tinkerboard, Odroid XU4 usw.). Die Core-Emulation stammt von WinUAE, ist aber etwas abgespeckt, um auf leistungsschwachen Boards eine gute Performance zu erzielen. Es umfasst JIT-CPU- und FPU-Unterstützung, um leistungsstarke Ergebnisse in CPU-intensiven emulierten Umgebungen zu erzielen. Darüber hinaus haben wir einige einzigartige Funktionen, die speziell für Amiberry entwickelt wurden, wie den WHDLoad-Booter und die Unterstützung für RetroArch-Controller-Mapping.
Nun wurde die Version 5.3 veröffentlicht, welche u.a. folgende Änderungen bzw. Verbesserungen bereit hält:
Bugfixes
- whdbooter settings were not all parsed correctly
- Fix CD audio not resuming after unminimize
- 32bit to 64bit clock counter missing update
- fixed macOS compile errors regarding uaeserial
- always use mouse 0 for mice, until SDL2 supports > 1 system mouse
- settings from XML db were not always parsed correctly
- fixed flickering in native modes when Fast copper was enabled
- copy all prefs when doing a hard reset
- Fixed some memory leaks
- Hard reset CPU startup was not identical to initial power up
- WHDbooter game paths with commas would not work
Improvements
- implemented Screenshot to file custom event
- Added the possibility to compile with a version of GCC older than 8.0
- P96 – Implement all previously implemented blitter operations
- Save also MSM6242B RTC model control registers to RTC file
- added uaeserial implementation from dev
- merged OpenGL experimental version from dev
- Make sure hardware emulated RTG boards don’t have barrier at the start of VRAM space to fully support JIT direct
- merged CIA rewrite from dev
- Optimize compiler code generation for ’strlen()‘
- Fix disk read handling when attempting to read from non-selected drive
- use double fields line mode by default
- brought statusline drawing closer to WinUAE method
Chors
- moved variable closer to scope
- minor sync from dev branch
- removed obsolete variables
WIP
- merge diffs from dev into master
- bring custom chip emulation closer to WinUAE
- synced gfxboard.h with dev